Saturday, July 10, 2010

ZIARAH ANAK








Setelah dikhabarkan selamat melahirkan anak. Ramai sanak saudara dan rakan taulan datang berziarah mengucapkan tahniah. Teruja betul bila ramai yang datang menziarah ke rumah. Maklumlah jarang berada di rumah Kuantan. Paling awal datang Kak Ta dan Abang Nordin dari Damansara (gambar tak sempat ambil), lepas tu jiran-jiran terdekat yang terkejut dengan kehadiran orang baru. Sebelum ni merekapun tak tahu rupanya tengah mengandungkan anak kelima.

Seminggu selepas tu datang pula Pn. Nur Ezah/Kak Ezah rakan sekerja dan serumah di IAB. Kekok je nak pegang baby... lepas ni kena rajin-rajin datang. Manalah tahu tahun depan giliran kak pula. He..he..

Kakakku dari Putrajaya iaitu Pn. Hajah Zakiah Hanim bersama dua orang puteri manjanya pula datang ke rumah.... Bergambar sakan mereka dengan Muhammad Akhtar... tapi lupa pula nak ambil gambar mereka... sorry ye, lain kali kita ambil gambar.

Roa'aini juga tidak ketinggalan datang bersama anak-anaknya....cukup dengan memandikankan Muhammad Akhtar sekali. Kekok juga nak pegang, maklumlah dah lama tak berbaby. Beberapa hari kemudian kalau tak silap 8 Julai hari Khamis datang sahabat-sahabat dari SMK. Paya Besar dan SMK. Bukit Rangin ke rumah setelah mereka datang menziarahi Pn. Che Zaharah yang juga melahirkan baby lelaki. Tahniah ye kak Zah.... Kita bercuti ye...banyak agenda boleh dilakukan di rumah. Terima kasih kawan-kawan, Kak Eda, Kak Maziah, Pah Hanim, Pah Radziah, Haniliza, Rozlawati, Norihan, Riza, Rosaini dan Junaidah.

Bagi semua yang datang dan yang jauh yang mendoakan kesejahteraan dan mengucapkan tahniah...diucapkan terima kasih. Itulah hikmahnya Allah SWT mengurniakan anak.. yang jauh didekat-dekatkan...yang jarang berjumpa dapat berjumpa dan bermesra semula.... Lepas ni wahai rakan-rakan jangan lambat-lambatkan menambah zuriat.

1 comment:

  1. tahniah cikgu atas kelahiran putera yang kelima.semoga cikgu, baby dan keluarga sihat2 slalu insyaAllah

    -ahmmad shukrie 4saksama1 smkpb 2002-

    ReplyDelete